Subject: Vs: Eksperthinnang, müra. Põhja-Pärnumaa tuuleenergeetika EP KSH I etapi aruande avalik väljapanek
From: Mari-Anne Härma <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Rasmus Pruus" <[email-masked]>, "TA Info" <[email-masked]>, "Leena Albreht" <[email-masked]>
Date: Fri, 21 Feb 2025 08:57:22 +0200

Tere,

Oleme teie kirja kätte saanud ja võtame teie edastatud uuringu teadmiseks.

Terviseamet ei tühista Põhja-Pärnumaa tuuleenergeetika EP KSH I etapi
aruandele antud kooskõlastust, kuna selleks puudub seaduslik alus.
Kooskõlastus on antud määruses kehtivate normide alusel. Kui normid
muutuvad, on võimalik ka varasemaid otsused ümber hinnata.

Eestis kehtivate müranormide ülevaatamise protsessi juhib
Sotsiaalministeerium ja siin toimuvad ministeeriumi tasemel arutelud.

Parimate soovidega,

Mari-Anne Härma

peadirektori asetäitja

[email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud
kirja ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage
saadud kiri koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega
dokumentide avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.

Saatja: [email-masked] <[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 20. veebruar 2025 20:02
Adressaat: TA Info <[email-masked]>
Koopia: Mari-Anne Härma <[email-masked]>;
[email-masked].
Teema: Ed: Eksperthinnang, müra. Põhja-Pärnumaa tuuleenergeetika EP KSH I
etapi aruande avalik väljapanek

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Anname teada, et meieni ei ole jõudnud 22. jaanuaril saadetud kirja
vastus.

Lugupidamisega,

Maarja Maranik

MTÜ Looduse ja Inimeste Eest

53442161

Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 22. jaanuar 2025 13:13
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Koopia: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Teema: Eksperthinnang, müra. Põhja-Pärnumaa tuuleenergeetika EP KSH I
etapi aruande avalik väljapanek

Tere,

Saadame Teile tutvumiseks meie poolse eksperthinnangu, mis on koostatud
Rahvusvahelise akustilise uuringute organisatsiooni (IARO) poolt.

Ekspertideks on:

Mariana Alves-Pereira, Ph.D., Lusófona University, Lisbon, Portugal

Huub Bakker, Ph.D., IARO, Palmerston North, New Zealand

Paulo Pereira-Sousa, University of Porto, Portugal

Rachel Summers, IARO, Palmerston North, New Zealand

Lähtuvalt eelnevast palume:

1.	üle vaadata ning tühistada Põhja-Pärnumaa tuuleenergeetika EP KSH
I etapi aruandele antud kooskõlastus.
2.	eksperthinnangu põhjal soovime algatada Eestis kehtivate
müranormide ülevaatamise protsessi.

Lugupidamisega,

Maarja Maranik

MTÜ Looduse ja Inimeste Eest

53442161